FAQ - ofte stilte spørsmål
Selv om de generelle forvaltningsmessige forpliktelsene for organisasjoner med ramme- eller flerårig avtale med Norad er nedfelt i Norads regelverk og retningslinjer, såvel som inngåtte avtaler, vil mange oppleve at det oppstår spørsmål i forbindelse med bruk av midlene og utarbeidelse av virksomhetsplaner, rapporter, budsjetter, regnskap med videre.
NB! Disse sidene er under utvikling/utarbeidelse!
Vi vil her forsøke å svare på en del ofte stilte spørsmål og har samlet spørsmål og svar (FAQ) nedenfor (klikk på spørsmålet for å lese svaret).
Generelle spørsmål:
- Hva er Nord/Sør-informasjon?
- Hva er "sentrale og aktuelle Nord/Sør- og utviklingsspørsmål"?
Spørsmål om årlige planer og rapporter:
- Hva krever Norad i de årlige virksomhetsplanene?
Spørsmål om bruk og omdisponering av støtten:
- Vi får ikke benyttet midlene som planlagt, kan de overføres til neste år?
- Vi får ikke benyttet midlene som planlagt, kan de omdisponeres til annet tiltak?
Spørsmål knyttet til ordningen med årlige tilleggstilskudd:
- Er det bare RORGer som kan søke om tilleggstilskudd?
- Når utlyses tilleggstilskudd?